Turbokompressorite remont

Turbolaadurite ehituse ajalugu ulatab rohkem, kui poole sajandi kaugusesse.

Kogu selle aja vältel autotööstuse kehtivad ja pidevalt uuenevad tehnilised tingimused nõuavad sisepõlemismootorite, ja järelikult ka nende sõlmede pidevat arengut ja täiendamist. Mootoritelt nõutakse suuremat erivõimsust ja samas säästlikust. See nõuab aga uusi materjale ja tehnoloogiaid.

Kaasaegsed turbolaadurid on kõrgtehnoloogilised seadmed ja seetõttu ka laadurite remont kujundab endast keerulist, ülimat täpsust, pädevust, kaasaegseid seadmeid ja kvaliteetseid materjale nõudvat protsessi.

Ettevõte Turbomotors pakub bensiini- ja diiselmootori turbolaadurite kvalifitseeritud remonti.

Klientide mugavuseks on loodud populaarsete turbolaadurite vahetusfond. Kui teile vajalikku turbot pole hetkel laos, Teile pakutakse olemasoleva turbo remonti 2-3 päeva jooksul, või uut sõlme.

Turbolaadurite remonti viiakse läbi, väga täpselt jälgides tehnilisi nõudeid ja selle käigus kasutatakse maailmatasemel turbolaadurite tootjatelt pärit varuosi: Garrett, Holset, Borg Warner, MHI, Melett, Turbo International. Alati on laos olemas tubro remondiks vajalikud standard- ja remontmõõdus osad. Remondi käigus kompressorid läbivad pikka teed: esmane defekteerimine, osandamine, puhastamine, defekteerimine, mõõtmised, koostamine ja balansseerimine. Balansseerimist viiakse läbi stendil VSR MK-3 Turbotechnics, mis on turbo tootjate heakskiidetud).

Meie moto on “Heast remondist tingitud rahulolutunne kestab kauem kui madalast hinnast tingitud rõõm!”

DETAILNE REMONDIPROTSESS:

1. Esmane defekteerimine, osandamine ja mitmetasandiline puhastus.
Kõigepealt läbivad kliendi poolt toodud turbokompressorid meie töökojas täieliku kontrolli, kus määratakse kompressori vastavus tüübile ja auto mudelile ning üldine seisukord. Seejärel osandatakse kompressor ettevaatlikult ja hoolikalt. Liigselt kulunud, katkised, korrodeerunud, mõranenud või muul viisil pöördumatult kahjustatud detailid elimineeritakse ega kasutata edaspidises kompressori remondis.
Iga komponent, mis on esmase kontrolli läbinud, satub mitmetasandilisele puhastusliinile. Kõigepealt puhastatakse detailid käsitsi solventiga või automaatses kuumpesuris, vajadusel ka ultrahelipesuris. Seejärel viiakse läbi abrasiivpuhastus kasutades selleks vastavalt detaili materjalile kas korund- või klaaskuulpritsi. Peale abrasiivpuhastust pestakse detailid uuesti automaatses kuumpesuris, et eemaldada abrasiivosakesed ja puhastustsükli võimalikud jäägid. Lõpuks detailid kuivatatakse ja teostatakse korrosioonitõrje, et kindlustada taastatud turbokompressorile pikem eluiga.

2. Kontroll, mõõtmine ja seisukorra hindamine.
Peale puhastustsüklit vaadatakse ja mõõdetakse turbokompressori detailid uuesti üle. Kontrolli läbinud detaile kasutatakse turbo taastamisel.
Kontroll teostatakse personali poolt ja see sisaldab:
kõikide pindade täielikku visuaalset kontrolli avastamaks võimalikke defekte, mis enne pesu võisid olla varjatud;
detailide mõõtmist mikromeetriga ja digitaalsete eritööriistadega;
detailide kalibreerimist ja parameetrite võrdlemist etalonosadega;
aktuaatori testimist.

3. Remondieelne komplekteerimine.
Kõik taastamist läbivad turbokompressorid saavad igal juhul uute detailide miinimumkomplekti. Komplekti kuuluvad:
liuglaagrid;
pikilõtku-laagerid;
turbiini rõngas;
kompressori rõngas;
kompressorratta mutter;
tihendid.
Turbiini tiivikut, kompressori tiivikut, laagrikoda, muutuva geomeetria puhul – nende ajamid ja aktuaatorid vahetatakse välja kui nad ei vasta kvaliteedinõuetele ehk on liigselt kulunud või kahjustatud.
Teatud tingimustes on lubatud remontmõõdus tihendite ja liuglaagrite paigaldus.

4. Turbokompressori komponentide tasakaalustamine.
Turbiini ja kompressori tiivikut tasakaalustatakse eraldi spetsiaalsel dünaamilisel mehaanilise ajamiga horisontaalstendil. Seejärel turbiini ja kompressori tiivikud tasakaalustatakse koos pööretel kuni 5000 p/min.

5. Turbokompressori keskosa koostamine.
Turbo keskosa koostatakse laagrikojas kasutades ettevalmistatud ja tasakaalustatud turbiini ja kompressori tiivikuid.

6. Keskosa tasakaalustamine
Pärast koostamist tasakaalustatakse keskosa uuesti, seekord pööretel kuni 250 000 p/min. Tasakaalustamise ja järgneva kontrolli käigus kontrollitakse ka õlilekkeid.
Sõiduautode ja kergete sõidukite väiksemate ja keskmiste turbolaadurite tasakaalustamiseks kasutatakse enamasti arvuti poolt juhitavat tasakaalustusstendi Turbotechnics MK3, mis on toodetud Inglismaal.
Veoautode ja eritehnika suuremate kompressorite jaoks kasutatakse samuti arvuti poolt juhitavat stendi TMI Modificata, kuhu on paigaldatud spetsiaalne just veoautode kompressorite jaoks väljatöötatud tarkvara.
Tasakaalustusprotseduuride lõpus trükib stendi operaator välja protseduuri andmed, kuhu on märgitud ka testi toimumise koht, aeg, turbolaaduri tüüp ja selle originaalkood.

7. Koostamine ja kontroll
Lõpliku tasakaalustamise järel jõuab turbo keskosa koostamise lõppetapile, kus sellele paigaldatakse turbiini- ja kompressorikojad. Pärast täituri paigaldamist viiakse lõplikult koostatud turboga läbi viimased testid ja täituri häälestamine. Selleks kasutatakse järgmiseid seadmeid:
REDAT GateTest3 – elektrimehaaniline stend, mille abil kalibreeritakse vaakum- ja suruõhujuhtimisega kompressorite täitureid (ka VNT-juhtimisega). Samas kontrollitakse VNT ajamite elektroonilise juhtimisega täitureid.
ATD-1 – elektrooniline tester, millega kontrollitakse elektroonilise juhtimisega VNT täitureid.

8. Pakkimine ja logistika
Pärast lõplikku testimist pakitakse toode plastikusse. Pakendisse lisatakse vajalikud tihendid ja kogu komplekt pakendatakse pappkarpi. Karpi pannakse ka käesoleva turbolaaduri individuaalne kaart, kuhu on trükitud:
tasakaalustus- ja kontrollstendide tulemused;
remondieelse defekteerimise andmed;
algsete kahjustuste võimalikud põhjused;
garantiiandmed ja –tingimused;
turbolaaduri paigalduse ja kasutamise üldjuhendid.

9. Garantii
Taastatud turbolaadurile ja paigaldatud varuosadele annab Turbomotors üheaastase (1 aasta) garantii ilma läbisõidupiiranguta. Samuti on üheaastase garantiiga kaetud uued turbolaadurid. Garantii kehtib auto õigeaegsete ja õigete hooldamisprotseduuride tingimusel.

×

×

×

×